ငဝန္ျမစ္ကမ္းေပၚက ဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕ေတာ္
http://thevoicemyanmar.com/article/7347-nwr
28-Mar-2017
tagged as
ပုဂံေခတ္ကတည္းက
ပင္လယ္ျပင္ ထြက္ေပါက္ၿမိဳ႕ျဖစ္ေသာ ပုသိမ္ၿမိဳ႕သည္ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္
ေနာက္ပိုင္းမွ စတင္ကာ ႏိုင္ငံတကာသေဘၤာမ်ား ဆိုက္ကပ္ျခင္း မရွိသည္မွာ
ဆယ္စုႏွစ္ ၃ စုနီးပါးရွိၿပီျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္
ပုသိမ္သည္ သူ၏ဂုဏ္ပုဒ္ျဖစ္ေသာ ပင္လယ္ဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕ႀကီး ျပန္ျဖစ္လာရန္အတြက္
ယခုအခါ စတင္ တာစူေလၿပီ။ ငဝန္ျမစ္ ျဖတ္သန္းစီးဆင္းသည့္ ပုသိမ္ခ႐ိုင္အတြင္း
ပင္လယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စက္မႈဇုန္ႏွစ္ခုႏွင့္ အဆင့္ျမင့္ ပင္လယ္ကူးသေဘၤာ
ဆိပ္ကမ္း ပါဝင္သည့္ စက္မႈၿမိဳ႕ေတာ္တစ္ခုတို႔ကို ေဖာ္ေဆာင္ေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ
ကားျဖင့္သြားပါက ၄ နာရီခန္႔အတြင္း ေရာက္ႏိုင္သည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ
အေနာက္ေတာင္ပိုင္းက ပုသိမ္ၿမိဳ႕မွာ ျပည္တြင္းမွ နာမည္ေက်ာ္ ကမ္းေျခမ်ားကို
သြားေရာက္ လည္ပတ္ရင္း ခရီးတစ္ေထာက္ နားရန္ ေနရာတစ္ခုအျဖစ္ လူသိမ်ားၾကသည္။
သို႔ေသာ္လည္း
တစ္ခ်ိန္က ႏိုင္ငံတကာ သေဘၤာမ်ား ဝင္ထြက္ရပ္နားခဲ့သည့္
ဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီး ဆိုသည္ကိုေတာ့ သိသူက အေတာ္ကို နည္းပါသည္။ ကမ္းေျခ
ခရီးသြားမ်ားသည္ ထိုးမုန္႔မ်ား၊ ဟာလဝါမ်ား၊ ေဒသထြက္ ပုသိမ္ထီးမ်ားကို
အိမ္ျပန္လက္ေဆာင္အျဖစ္ ဝယ္ၾကေလ့ ရွိေသာ္လည္း ပုသိမ္ဆိပ္ကမ္းဘက္ကိုေတာ့
သြားရင္းလာရင္း အမွတ္တမဲ့ ေက်ာ္သြားၾကသည္။
ပုသိမ္ၿမိဳ႕
အမွတ္ ၇ နယ္ေျမ ေက်ာက္ငူအရပ္တြင္ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ မတိုင္ခင္အထိ ႏိုင္ငံတကာမွ
ပင္လယ္ကူး သေဘၤာမ်ား ဝင္ထြက္ ဆိုက္ကပ္ကာ သစ္၊ ဆန္၊ ပဲ၊ ေျပာင္းတို႔
တင္ပို႔သည့္ “ပိုလန္”အမည္ရွိ ပင္လယ္ကူး သေဘၤာဆိပ္ကမ္းႏွင့္
ကုန္စည္သိုေလွာင္႐ံုမ်ား ရွိခဲ့သည္။
“ႏိုင္ငံျခားက
ပင္လယ္ကူး သေဘၤာေတြ မဝင္ေတာ့တာက အနယ္ပို႔ခ်မႈေၾကာင့္ ျမစ္ေၾကာင္း
ေကာလာတာရယ္၊ ငဝန္ျမစ္ဝ(ပုသိမ္ျမစ္ဝ)က သႏၲာေက်ာက္တန္း
ျမင့္တက္လာတာရယ္ေၾကာင့္ ေရစူးနက္တဲ့သေဘၤာေတြ မဝင္တာပါ၊ အေနာက္႐ိုးမက
သစ္ေတာလည္း ကုန္ၿပီ၊ ဆန္ကလည္း ျပည္ပေဈးကြက္ မတိုးႏိုင္ေတာ့ သစ္နဲ႔ဆန္
ျပည္ပကို တင္ပို႔တာ အရမ္း ေလ်ာ့က်သြားတာေၾကာင့္လည္း ပါတယ္”ဟု
ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္႐ံုးမွ တာဝန္ရွိသူ တစ္ဦးက မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။
ပုသိမ္ၿမိဳ႕သည္
ဧရာဝတီ တိုင္းေဒသႀကီး၏ ၿမိဳ႕ေတာ္ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ စတုတၳအႀကီးဆံုး
ၿမိဳ႕လည္းျဖစ္သည္။ လူဦးေရ သံုးသိန္းေက်ာ္ ေနထိုင္ၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏
အေနာက္ဘက္ ၁၁၈ မိုင္အကြာတြင္ တည္ရွိသည္။ ငဝန္ျမစ္ကမ္းေပၚတြင္
တည္ထားေသာၿမိဳ႕ ျဖစ္သည္။ ပင္လယ္ဝမွ ၇၅ မိုင္ ကြာေဝးၿပီး ကုန္းတြင္း အက်ဆံုး
ပင္လယ္ ဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕ႀကီး ျဖစ္သည္။
ေရွးယခင္ကပင္
ပုသိမ္သည္ သန္လ်င္ မုတၲမတို႔ႏွင့္ ေခတ္ၿပိဳင္ ဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕ ျဖစ္ခဲ့သည္။
ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ကုန္စည္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္မႈ ထြန္းကားခဲ့သည့္
ပင္လယ္ဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕အျဖစ္ ေက်ာ္ၾကားေသာ ပုသိမ္ကို အေနာက္ႏိုင္ငံသားတို႔က
BASSEIN ဟု ေခၚခဲ့ၾကသည္။
ပုသိမ္တြင္
ဘုရားႀကီးကုန္းအရပ္၌ ေပၚတူဂီတို႔၏ ကုန္ေလွာင္စခန္းမ်ား ရွိခဲ့သလို
ပုသိမ္အနီးရွိ ဟိုင္းႀကီးကၽြန္းတြင္လည္း အဂၤလိပ္တို႔၏
ကုန္သိုေလွာင္စခန္းမ်ား ရွိခဲ့ျခင္းက ပင္လယ္ေၾကာင္း ကုန္သြယ္မႈ
ထြန္းကားခဲ့သည့္ သမိုင္း အေထာက္အထား ျဖစ္သည္။
ယခုအခါ
ပုသိမ္ခ႐ိုင္ အတြင္း၌ ငပုေတာၿမိဳ႕နယ္ င႐ုတ္ေကာင္း ကမ္းေျခေဒသတို႔တြင္
ပင္လယ္ေရနက္ ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး စက္မႈဇုန္ကိုလည္းေကာင္း၊
ပုသိမ္ၿမိဳ႕နယ္ ဆင္မကမ္းေျခေဒသတြင္ ပင္လယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ သယ္ယူ
ပို႔ေဆာင္ေရး စက္မႈဇုန္ကိုလည္းေကာင္း လုပ္ေဆာင္ၾကရန္ ျပည္တြင္း ျပည္ပ
ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ကုမၸဏီမ်ားက ၂၀၁၄ ခုႏွစ္မွစ၍ ကြင္းဆင္း ေလ့လာကာ
အစိုးရအဖြဲ႔သို႔ တင္ျပထားျခင္းမ်ား ရွိေနခဲ့သည္။
ထို႔အတူ
ပုသိမ္ၿမိဳ႕ ငဝန္ျမစ္ကမ္းေပၚတြင္ တည္ေဆာက္မည့္ ပုသိမ္စက္မႈၿမိဳ႕ေတာ္ႏွင့္
အဆင့္ျမင့္ ပင္လယ္ကူး သေဘၤာဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းကိုလည္း ဧရာဝတီ
ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး အမ်ားပိုင္ ကုမၸဏီလီမိတက္ (Ayeyarwaddy Development
Public Company Limited) က ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ကပင္ သက္ဆိုင္ရာသို႔ တင္ျပခဲ့သည္။
ထိုပုသိမ္
စက္မႈၿမိဳ႕ေတာ္ႏွင့္ အဆင့္ျမင့္ ပင္လယ္ကူး သေဘၤာဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းေဒသသည္
ဧရာဝတီ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ပုသိမ္ၿမိဳ႕နယ္ႏွင့္ ကန္ႀကီးေထာင့္ၿမိဳ႕နယ္အၾကား၊
ပုသိမ္ျမစ္(ငဝန္ျမစ္) အေရွ႕ဘက္ကမ္း ငဝန္ျမစ္ႏွင့္ ပုသိမ္ ငပုေတာ
ကားလမ္းအၾကားရွိ ေျမဧက ၂၇၀ဝ အတြင္း၌ တည္ရွိသည္။
ပုသိမ္
စက္မႈၿမိဳ႕ေတာ္အတြက္ လိုအပ္မည့္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားကို ပုသိမ္ၿမိဳ႕ႏွင့္ ၉
မိုင္ခြဲခန္႔ အကြာရွိ ကန္ႀကီးေထာင့္ၿမိဳ႕နယ္ ကံကုန္း႐ြာတြင္
လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားခြဲ စက္႐ံု တည္ေဆာက္ထားၿပီး စက္မႈၿမိဳ႕ေတာ္တြင္ ရွိလာမည့္
ထရန္စေဖာ္မာမ်ားျဖင့္ ျပန္လည္ ပို႔လႊတ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ တန္ခ်ိန္ ၅၀ဝ၀
မွ ၁၀ဝ၀ဝ အထိ ပင္လယ္ကူး သေဘၤာမ်ား ဝင္ထြက္ႏိုင္ေသာ အဆင့္ျမင့္ သေဘၤာ
ဆိပ္ကမ္းတစ္ခုလည္း ပါဝင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း Ayeyarwaddy Development Pulic
Co., Ltd. ထံမွ သိရသည္။
စက္မႈၿမိဳ႕ေတာ္
တည္ေဆာက္မည့္ စီမံကိန္း ဧရိယာအတြင္း ပုသိမ္ၿမိဳ႕၏ ေတာင္ဘက္
ငါးမိုင္ခန္႔အကြာ ငဝန္ျမစ္ကမ္းေဘးတြင္ရွိေသာ ပုသိမ္ၿမိဳ႕နယ္ အမွတ္ (၈)
ရပ္ကြက္၊ အမွတ္ (၁၂) ရပ္ကြက္ႏွင့္ ကန္ႀကီးေထာင့္ၿမိဳ႕နယ္ အတြင္းရွိ
ေခ်ာင္းေစာက္ေက်း႐ြာႏွင့္ ဆင္ေခါင္းႀကီး ေက်း႐ြာတို႔တြင္ရွိေသာ ေျမေနရာမ်ား
ပါဝင္မည္ျဖစ္ၿပီး ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီးဌာန အသိအမွတ္ ျပဳ ေက်း႐ြာမ်ားကိုမူ
ဖ်က္သိမ္းမည္ မဟုတ္ေၾကာင္း ဧရာဝတီ တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႔မွ
သတင္းထုတ္ျပန္ထားသည္။
“ပုသိမ္ စက္မႈၿမိဳ႕ေတာ္
စီမံကိန္းကို အမ်ားပိုင္ ကုမၸဏီလုပ္ငန္းအျဖစ္ ပီျပင္ေစဖို႔ အစုရွယ္ယာေတြ
ေခၚယူ ေရာင္းခ်ၿပီး ငါးႏွစ္တာ ကာလအတြင္း အၿပီးတည္ေဆာက္မယ္၊ ရွယ္ယာတစ္ခုကို
က်ပ္တစ္ေသာင္းနဲ႔ ေရာင္းခ်ပါတယ္၊ ေဒၚလာသန္း ၁၀ဝ ေက်ာ္ ရင္းႏွီး
ျမႇဳပ္ႏွံမွာပါ၊ ယခုအခ်ိန္အထိ ေဒၚလာ ၁၀ သန္းအသံုး ျပဳၿပီးပါၿပီ၊ စီမံကိန္း
လုပ္ငန္းေတြကို စတင္ေနပါၿပီ”ဟု ပုသိမ္ စက္မႈၿမိဳ႕ေတာ္ တည္ေဆာက္ေရးအဖြဲ႔
ဥကၠ႒ ဦးရဲမင္းေအာင္က ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၁၀ ရက္ေန႔က ျပဳလုပ္ေသာ ပုသိမ္
စက္မႈၿမိဳ႕ေတာ္ စီမံကိန္း လုပ္ငန္း႐ံုးခန္းဖြင့္ပြဲ အခမ္းအနားတြင္
ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ေဒသခံလယ္သမားမ်ားႏွင့္
ညႇိႏိႈင္းကာ လယ္ေျမဧက ၂၂၀ဝ ေက်ာ္အား တစ္ဧကလွ်င္ က်ပ္သိန္း ၃၀ မွ သိန္း ၅၀
အၾကား ေပးဝယ္ခဲ့ရၿပီး ထိုေဒသမ်ားမွာ ေရနက္ကြင္းေဒသျဖစ္၍ လယ္ေျမမ်ားမွာ
ေရက်ေနာက္စိုက္ လယ္ေျမမ်ား ျဖစ္သည္။ လယ္ေျမကို အျခားနည္းလမ္းျဖင့္
အသံုးျပဳခြင့္ရၿပီးၿပီျဖစ္၍ စီမံကိန္း လုပ္ငန္းကို စတင္ျခင္း ျဖစ္ေသာ္လည္း
စီမံကိန္းအတြက္ သတ္မွတ္ေျမဧက ၂၇၀ဝ အား ျပည့္မီေအာင္ ဝယ္ယူ၍ မရေသးေပ။
“သတ္မွတ္ေျမဧက
ျပည့္မီေရးအတြက္ ဧက ၄၀ဝ ေက်ာ္ က်န္ေနေသးပါတယ္၊ အဲဒါကိုလည္း
ဆက္ဝယ္သြားမွာပါ၊ လယ္ကို အမွန္တကယ္ ဆက္လုပ္ခ်င္တဲ့ လယ္သမားေတြက
သူတို႔လယ္ေတြ ျပန္မေရာင္းတာရယ္၊ တခ်ိဳ႕ စီးပြားေရး အျမင္ရွိသူေတြက
လယ္ေျမေတြ ႀကိဳဝယ္ထားၿပီး အဆမတန္ ေဈးေတြ ေတာင္းေနေတာ့ အခက္ျဖစ္ေနတာပါ။
ဒါကို အစိုးအဖြဲ႔နဲ႔ ညႇိႏိႈင္းၿပီး ေဆာင္႐ြက္သြားမွာပါ”ဟု Ayeyarwaddy
Development Public Co., Ltd. မွ စီမံကိန္းမန္ေနဂ်ာ ဦးဝင္းကိုကိုေက်ာ္က
ဆိုသည္။
ထိုေဒသရွိ လယ္မ်ားမွာ စပါးအထြက္ႏႈန္း
မေကာင္းေသာ္လည္း လယ္ယာလုပ္ငန္းမွလြဲ၍ အျခားေသာ လုပ္ငန္းမ်ား
မလုပ္ကိုင္တတ္သျဖင့္ လယ္မ်ားကို မေရာင္းျဖစ္ၾက။ လယ္ယာမ်ားကို
ေရာင္းလိုက္ပါက စက္မႈၿမိဳ႕ေတာ္ တည္ေဆာက္မည့္ ငါးႏွစ္ေက်ာ္အခ်ိန္ ကာလအတြင္း
လယ္ယာမဲ့ အလုပ္အကိုင္မဲ့ ဘဝျဖင့္ ရင္ဆိုင္ ျဖတ္ေက်ာ္ရန္ မလြယ္ကူလွေသာ
ေတာင္သူတို႔၏ ဘဝ အေျခအေနမ်ားကလည္း ရွိေနၾကသည္။
မေရာင္းျပန္လွ်င္လည္း
မိမိတို႔ လယ္ေျမမ်ားကို ဝန္းရံ ၿခံခတ္ၿပီး သြားလမ္းလာလမ္းမ်ား ပိတ္သြားကာ
လုပ္ငန္း အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ေစျခင္းႏွင့္ စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ားေၾကာင့္
မိမိတို႔ လယ္ယာမ်ား ယခုထက္ ပိုမို ထြက္ႏႈန္း က်သြားျခင္းတို႔ကို
စိုးရိမ္ေနေၾကာင္း၊ လယ္ယာေျမမ်ား ေရာင္းခ်ေရး မေရာင္းခ်ေရးအား မည္ကဲ့သို႔
ေ႐ြးခ်ယ္ ဆံုးျဖတ္ရမည္ကို အခက္အခဲရွိေနေၾကာင္း လယ္ေျမ မေရာင္းခ်ေသးေသာ
ေတာင္သူ လယ္သမား အမ်ားစုက ဆိုသည္။
“စီမံကိန္း
ျမန္ျမန္ စေစခ်င္တယ္၊ လယ္ေရာင္းထားတဲ့ ေငြကုန္သြားရင္ အခက္ ေတြ႔ေတာ့မွာပါ၊
စီမံကိန္း စရင္ အလုပ္သမားေတြကို ေဈးေရာင္းတဲ့အလုပ္ကို အရင္ဆံုး လုပ္ရမွာပဲ၊
လယ္သမားဘဝကေန ေဈးသည္ဘဝ ေျပာင္းရမွာ ခက္တာက ထိုင္ေနအေကာင္းသား ထသြားကာမွ
က်ိဳးဆိုတာမ်ိဳး ျဖစ္သြားရင္ ခက္ၿပီ”ဟု လယ္ငါးဧကနီးပါး ေရာင္းခ်ၿပီးသူ
အမွတ္ ၁၂ ရပ္ကြက္မွ ေတာင္သူ ဦးတင္သိန္းက ေျပာသည္။
“ဒီနားဝန္းက်င္က
လယ္ေတြ အေတာ္မ်ားမ်ား ေရာင္းၿပီးပါၿပီ၊ စက္႐ံုေတြ အျမန္ရွိလာေစခ်င္တယ္၊
ဒါမွ လယ္ယာ မရွိေတာ့တဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ သားသမီးေတြ အလုပ္အကိုင္
အဆင္ေျပမွာပါ၊ အခုႏွစ္ မိုးစပါးကေတာ့ သူတို႔ကုမၸဏီက စက္႐ံုေတြ
တည္ေဆာက္မႈေတြ မစေသးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို သီးစားခနဲ႔ ျပန္လုပ္
ကိုင္ခြင့္ေပးထားတယ္”ဟု ေခ်ာင္းေစာက္ ေက်း႐ြာမွ ရပ္မိ ရပ္ဖ ဦးသာထူးက
ဆိုသည္။
စက္မႈၿမိဳ႕ေတာ္ တည္ေဆာက္မႈကို
ထိုင္းႏိုင္ငံမွ Team Group က ဒီဇိုင္း ေရးဆြဲေပးမည္ျဖစ္ၿပီး
လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ထိုစက္မႈၿမိဳ႕ေတာ္တြင္ စက္႐ံုႀကီးမ်ားတည္ ေဆာက္ရန္ ဂ်ပန္၊
အေမရိကန္ႏွင့္ စင္ကာပူတို႔မွ ကုမၸဏီ ႀကီးမ်ားက အဓိကစိတ္ဝင္စားေနၿပီး တ႐ုတ္
(တိုင္ေပ) မွကုမၸဏီမ်ားကလည္း စိတ္ဝင္စားမႈရွိေနသည္ဟု ပုသိမ္ၿမိဳ႕
စက္မႈလုပ္ငန္းရွင္မ်ားႏွင့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ား အသိုင္းအဝန္းမွ
ဆိုေနေသာ္လည္း လက္ရွိအေျခအေနတြင္ ေျမျပင္ျပဳျပင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို စတင္
ေဆာင္႐ြက္ေနၿပီး မည္သည့္စက္႐ံုမွ စတင္ တည္ေဆာက္ႏိုင္ျခင္း မရွိေသးေပ။
Ayeyarwaddy
Development Co., Ltd. မွ Managing Director ဦးစည္သူစိုးကမူ စီမံကိန္း
လုပ္ငန္းမ်ားကို ၂၀၁၄ ႏွစ္ဆန္းပိုင္းက စတင္၍ ေဆာင္႐ြက္ရန္
စီစဥ္ထားခဲ့ေသာ္လည္း ပုသိမ္ၿမိဳ႕၏ ေျမေဈးႏႈန္း ျမင့္တက္ေနမႈေၾကာင့္
လယ္သမားအခ်ိဳ႕မွာ မိမိတို႔ပိုင္ လယ္ေျမမ်ားအား ထုတ္မေရာင္းေတာ့သျဖင့္
ေႏွာင့္ေႏွး ၾကန္႔ၾကာမႈမ်ားျဖင့္ ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရျခင္းျဖစ္ကာ သတ္မွတ္ခ်က္
ေျမဧရိယာ မရေသးသျဖင့္ စီမံကိန္း ဒီဇိုင္းကို ျပည့္စံုေအာင္ ေရးဆြဲၿပီး
မျပႏိုင္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူတို႔ကို ဖိတ္ေခၚရန္
အခက္ႀကံဳခဲ့ေၾကာင္း ဆိုသည္။
ယင္းအျပင္
ထိုင္းႏိုင္ငံမွ Tean Consultant အႀကံေပး ကုမၸဏီႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္
ေဆာင္႐ြက္ၿပီး၊ ထိုင္ဝမ္၊ ဂ်ပန္၊ စင္ကာပူနဲ႔ မေလးရွား ႏိုင္ငံမ်ားမွ
ကုမၸဏီေတြကို ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံရန္ ဖိတ္ေခၚထားၿပီျဖစ္ေၾကာင္း၊
စီမံကိန္းလုပ္ငန္းကို စတင္ေနၿပီျဖစ္၍ ေဒသအတြင္း အလုပ္လက္မဲ့ ျပႆနာ
ေျဖရွင္းႏိုင္ၿပီး လူမႈဘဝ ျမင့္တက္ဖြံ႔ၿဖိဳးလာရန္
ရည္႐ြယ္ခ်က္မ်ားပါရွိျခင္းေၾကာင့္ ေဒသခံမ်ား အေနႏွင့္ ျဖစ္ခ်င္တာနဲ႔
ျဖစ္သင့္တာကို စဥ္းစား ေဆာင္႐ြက္ရမည့္ အခ်ိန္အခါျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ဆက္လက္
ရွင္းျပသည္။
ပုသိမ္ စက္မႈၿမိဳ႕ေတာ္ စီမံကိန္းကို
အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိသည့္ ဧရာဝတီ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး
အမ်ားပိုင္ ကုမၸဏီလီမိတက္ (Ayeyarwaddy Development Public Company
Limited) ႏွင့္ စင္ကာပူႏိုင္ငံမွ (Bok Seng Logistics Private Limited)
ကုမၸဏီတို႔သည္ ပုသိမ္ စက္မႈၿမိဳ႕ေတာ္ စီမံကိန္းတြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသည့္
လုပ္ငန္းမ်ား၏ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ အက်ိဳးတူ
လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ၾကရန္အတြက္ ပုသိမ္ဟိုတယ္ ပတၲျမားခန္းမတြင္
ေဖေဖာ္ရီလ ၂၈ ရက္ေန႔ ညေနပိုင္းက နားလည္မႈ စာခၽြန္လႊာ ေရးထိုးခဲ့ၾကသည္။
ဧရာဝတီ
တိုင္းေဒသႀကီး ပုသိမ္ၿမိဳ႕အေနႏွင့္ ပထဝီ အေနအထားအရ ျပည္တြင္းျပည္ပ
စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ အလားအလာေကာင္းမ်ား ရွိေနေၾကာင္း (Bok Seng
Logistics Private Limited) အေနႏွင့္ ပုသိမ္ စက္မႈၿမိဳ႕ေတာ္ စီမံကိန္းႏွင့္
ပုသိမ္စက္မႈၿမိဳ႕ေတာ္တြင္ လာေရာက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူတို႔အတြက္ ေရလမ္း၊
ကုန္းလမ္း သယ္ယူေထာက္ပံ့ ပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းကို ဝန္ေဆာင္မႈ ေပးသြားမည္
ျဖစ္ၿပီး Bok Seng Group သည္ အာရွႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ အေရွ႕ေတာင္
အာရွႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ေအာင္ျမင္မႈမ်ားရ ရွိေနၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း ထိုကုမၸဏီ၏
ဒါ႐ိုက္တာ Richard Tan က ဆိုသည္။
အဆိုပါ
စာခၽြန္လႊာ ေရးထိုးသည့္ အခမ္းအနားကို ဧရာဝတီ တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႔ဝင္
ဝန္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ဌာနဆိုင္ရာ အႀကီးအကဲမ်ား တက္ေရာက္ အားေပးခဲ့ၾကၿပီး ဧရာဝတီ
တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရ၏ သေဘာတူ ခြင့္ျပဳခ်က္ႏွင့္ ပံ့ပိုးမႈမ်ား
ရရွိၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း ဧရာဝတီ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး အမ်ားပိုင္ ကုမၸဏီလီမိတက္
(Ayeyarwaddy Development Public CompanyLimited) ၏ ဒုတိယဥကၠ႒ ဦးေနေန
လႊမ္းမိုးက ထိုစာခၽြန္လႊာ ေရးထိုးပြဲ အခမ္းအနားတြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
“စီမံကိန္းကို
အျမန္အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ဖို႔ တိုင္းအစိုးရကလည္း ပံ့ပိုးမႈေတြ
လုပ္ေပးေနတယ္၊ စီမံကိန္း အေကာင္အထည္ေပၚသြားရင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြ
ဝင္လာမွာပါ၊ ေဒသတြင္း တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမႈ ရွိတဲ့ေဒသမို႔
ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူေတြ အေနနဲ႔ လုပ္ငန္းမ်ားကို စိတ္ခ်လက္ခ် လုပ္ႏိုင္မွာ
ျဖစ္သလို ေဒသအတြင္း အလုပ္လက္မဲ့ ျပႆနာကို ေျဖရွင္းႏိုင္ၿပီး လူမႈဘဝ
ျမင့္တက္ဖြံ႔ၿဖိဳးလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္”ဟု ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႔
လွ်ပ္စစ္ စက္မႈလက္မႈႏွင့္ လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရး ဝန္ႀကီး ဦးဝင္းေဌးက
မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။
ပုသိမ္ စက္မႈၿမိဳ႕ေတာ္
စီမံကိန္းတြင္ ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္မီ အလ်ားမီတာ ၁၀ဝ ခန္႔ရွိ တန္ခ်ိန္ (၅၀ဝ၀)
မွ (၁၀ဝ၀ဝ) အထိ ပင္လယ္ကူး သေဘၤာမ်ား ဆိုက္ကပ္ႏိုင္မည့္ ဆိပ္ကမ္းတစ္ခု
ပါဝင္သည့္အျပင္ ဆန္စက္႐ံုမ်ား၊ ေပါင္းဆန္စက္႐ံုမ်ား၊ အျခားေသာ ေဒသထြက္ ပဲ၊
ေျပာင္းႏွင့္ ဆက္စပ္စက္႐ံုမ်ား၊ အထည္ခ်ဳပ္စက္႐ံုမ်ား၊ သစ္အေခ်ာထည္
စက္႐ံုမ်ား၊ ငါး၊ ပုစြန္ အေအး ခန္းစက္႐ံုမ်ား၊ လွ်ပ္စစ္ႏွင့္ဆိုင္ေသာ
ကုန္ပစၥည္း ထုတ္လုပ္သည့္ စက္႐ံုမ်ားႏွင့္ ျပည္ပသို႔ပို႔ရန္ ကုန္ပစၥည္းမ်ား
သိုေလွာင္ရန္ ဂိုေဒါင္ႀကီးမ်ား ပါဝင္မည္ျဖစ္သည္။
ယင္းေၾကာင့္
အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ားလည္း ေပါမ်ားလာမည္ျဖစ္ရာ အလုပ္သမားမ်ား၏
အခြင့္အေရးဆိုင္ရာမ်ားအတြက္ အစိုးရ၊ လုပ္ငန္းရွင္ႏွင့္ လုပ္သားမ်ားအၾကား
ကတိကဝတ္မ်ား တာဝန္ယူမႈ၊ တာဝန္ခံမႈမ်ားရွိရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း
ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီး အလုပ္သမားမ်ားသမဂၢက သံုးသပ္သည္။
“စီမံကိန္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး
ပြင့္လင္းျမင္သာ လုပ္ၾကဖို႔လိုပါတယ္၊ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားရဲ႕
အက်ိဳးစီးပြားနဲ႔ ေဒသတြင္း ေနထိုင္သူတို႔ရဲ႕ လူမႈဘဝ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ
အက်ိဳးစီးပြားတို႔ မွ်တဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ EIA စစ္ေဆးမႈေတြကို
ထိထိေရာက္ေရာက္ ေဆာင္႐ြက္ၾကဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္”ဟု ၈၈ မ်ိဳးဆက္
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ပြင့္လင္းလူ႔အဖြဲ႔အစည္း ေဖာ္ေဆာင္ေရးမွ ဦးစိုးလိႈင္ဦးက
အႀကံျပဳ ေျပာၾကားသည္။
ေဒသတြင္း ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး
စီမံကိန္းတစ္ခု ျဖစ္ေသာ္လည္း ေကာင္းက်ိဳးႏွင့္ ဆိုးက်ိဳး သက္ေရာက္မႈတို႔ကား
ဒြန္တြဲရွိေနမည္ျဖစ္သည္။ မူလ ရည္မွန္းခ်က္ျဖစ္သည့္ ေဒသဖြံ႔ၿဖိဳးေရး
ရည္မွန္းခ်က္မွ ေသြဖည္မႈ မရွိေစရန္အတြက္ လိုအပ္ေပမည္။ သက္ေရာက္မႈအတြက္
မ်က္ျခည္မျပတ္ ရွိေနရန္ လိုအပ္ၿပီး အဆိုးသက္ေရာက္မႈမ်ားအတြက္
ႀကိဳတင္ကာကြယ္မႈ အစီအမံမ်ား ထားရွိရန္ လိုအပ္ေပမည္ျဖစ္သည္။
မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ
တစ္ခ်ိန္တစ္ခါက ပင္လယ္ကူး သေဘၤာဆိပ္ကမ္းေကာင္းအျဖစ္ အစဥ္အလာ ရွိခဲ့ေသာ
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဒုတိယ ပင္လယ္ဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕ ျဖစ္ခဲ့ေသာ ပထဝီ အေနအထားအရ
အားသာခ်က္ မ်ားစြာရွိေနေသာ ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီး၏ၿမိဳ႕ေတာ္ ပုသိမ္ၿမိဳ႕ကို
ျဖတ္သန္း စီးဆင္းေနသည့္ ငဝန္ျမစ္ကမ္းေပၚတြင္ အေျခအေန အခင္းအက်င္း
အသစ္မ်ားျဖင့္ ပုသိမ္ စက္မႈဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕ေတာ္သစ္ စီမံကိန္းကား စတင္ေနၿပီ
ျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ ယင္းဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕ေတာ္
စီမံကိန္းႀကီးက ဧရာဝတီတိုင္းသားတို႔၏ဘဝ မည္မွ် ေျပာင္းလဲ တိုးတက္လာမည္
ဆိုသည္ကား ေဒသခံတို႔အတြက္ စိတ္ကူးမွ်ပင္ မယဥ္ရဲေသးသည့္ အဆင့္တြင္သာ
ရွိေနဆဲ။
ေမာင္မ်ိဳးထက္ (ပုသိမ္)